I'm back!!!

Hejsan!!
Nu är jag tillbaka för ett nytt år, ny klass, ny start, samma blogg. Så sprid nu ryktet om att jag är i gång igen!!

Hoppas ni haft en helt underbar sommar! De har jag, den har varit över mina förhoppningar, långt över!!
Den började bra med en vecka i skåne där de var student och förbredelser inför Malta resan som stod på schemat. I mitten av juni drog jag iväg för 2 veckor på Malta. De var nog dom mest underbara veckorna som jag någonsin varit med om! En kort tid med skola på morgonen och sedan sola och bada eller en utflyckt under efter middagen. På kvällen blev de helt galet roliga EF fester mitt i stan fram till halv 1 på natten.
Efter dom två veckorna där borta kom man hem med helt underbara vänner (grät hela kvällen när jag kom hem!!) och minnen. Stannade den vecka i skåne med förhoppningar på mer sol och bad men så blev de inte, i stället "utforskade" vi lite mer av Skåne och åkte bla till Ystad och kollade på en helt underbar rosen trädgård (kan säga att de blev en hel del bilder där!!)
Efter en månad på resande fot kom jag äntligen hem till Nacka där ett helt nytt rum väntade. Under mina två veckor på Malta hade familjen hjälpts åt att renovera mitt rum och även "flyttat de" så nu är jag lite mer ensam på mitt rum ( kan spela hur hög musik som helst utan att någon hör!!)
Hade 3 veckor hemma som spenderades med sommar jobb och hänga med kompisar. Sedan drog jag i väg till västkusten(Grebbestad, mitt landställe) för att vara borta i 3 veckor. Där fick jag tillbaka de sol och bad jag hade missat i skåne, ca:30° varje dag, klart varmt vatten och heltmanet fritt! Så dom 3 veckorna spenderades med att sola och bada samt några få utflyckter. På mitten av resan kom även mina underbara vänner Sarah och Lollo på besök. På dagarna var vi ute och bada och kvällarna hängde vi nere på byn och åt glass.
När dom åkte hem tog dom även de goda vädret med sig, regnad och var adrig över 20° efter att dom åkt.
Kom hem en vecka innan skolan började. Den mesta av den tiden spenderades med Sarah i forum och även till lite mer sommar jobb.
Nu har jag precis haft min första skoldag i den nya klassen 8B2, gud vad konstigt de känns att skriva 8B2. Känner mig fortfarande som en liten sjua, hahah!

Efter en hel sommar med helt nya upplevelser kan jag inte vänta på att få åka på en ny språkresa! Har även börjat fundera över om de kanske ska bli ett High School år i USA under gymnasiet. Skulle i så fall försöka hitta en linje där de ingår....

Hur har er sommar varit???


Alla tjejer ur gruppern på Malta, saknar er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0