En lång dag tar slut

Oj oj, vilken lång dag det har varit idag! Åkte från morfar vid 9 i morse och kom hem först halv 11. Men det har varit en riktigt rolig dag också! Har en massa bilder som kommer upp i morgon, orkar inte ladda över dom nu i kväll men tänkte gå igenom dagen lite snabbt.
Vi tog en buss in till Malmö C, där i från tog vi något som kallas för Öresunds-tåg. Fungerar typ som Stockholms tunnelbana bara det att man kan åka mycket längre sträcka, du kan boka platser och tågen var MYCKET fräschare! Det tåget tog oss över till den Danska sidan, vi hade en lite bit att gå från stationen in till själva "city". När vi väl var framme så gick vi på en shopping gata, typ som Drottning-gatan fast den hette Ströget (som man uttalar det på svenska men vet inte hur det stavas...) och var mycket större än Drottning gatan. Den hade alla underbara butiker så som Abercrombie, Top Shop, Body Shop, Gina, BikBok, H&M och många många fler! Dock är det 25% dyrare att handla i Danmark så jag kom ut tom hänt ur dom butikerna. Har dock bestämt mig för att jag måste åka till London och shoppa sönder någon gång! Kanske under våren?
Lunchen åt vi på en jätte mysigt liten restaurang som hette Huks Flux(hahaha, så bra namn!) Och innan vi gick på tåget så fika vi även med te och kaffe på en mysig servering ganska nära stationen.
Hemma i Sverige igen så hämtade morfar oss och vi åkte direkt till Smyge för att äta middag.
Lång dag va? Men det har varit sjukt kul och jag är så himla trött! Så säger god natt nu för jag tänkte hoppa ner i sägen och läsa direkt.
God Natt och Sov så gott! ♥

Bilden är tagen på stranden vi brukar bada på här i Skåne under sommaren. Vi tänkte ta en promenad dit i morgon så kommer troligen bilder där i från då med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0