Märkes kläder

Hur kan en tröja som har ett speciellt märke vara värt så mycket mer än en tröja som inte har det märket. Trots att den här tröjan kan se precis likadan ut så kommer det finnas otroligt mycket mer människor som köper tröjan det där speciella märket.

Jag tycker detta är helt sjukt. Både att folk verkligen betalar så mycket pengar för en tröja som dom skulle kunna få för mer än halva priset billigare, men också att man kan sätta ett så pass högt pris på en tröja som inte är värld det.

Jag skulle aldrig betala så mycket för kläder, troligen för att jag är för snål (trots att jag vill ha hur mycket kläder som helst, och själv klart vill jag att dom ska vara i mode!) Men jag skulle istället åka runt i alla möjliga butiker som har liknade kläder och priser för att se om jag kunde hitta en tröja som ser i princip likadan ut. I dom flesta fallen kommer jag dessutom hitta kläder som var ännu bättre och snyggare!

 

Jag säger inte att ni som vill ha dom här märkena på kläder inte får vilja ha dom, jag kan absolut förstå det efter som jag själv var helt galen i att få ha Adidas tröjor när jag gick i femman! Alla hade ju det och jag ville också ha det, min mamma försökte övertala mig att ha en tröja som var precis likadan bara det att den hade två sträck på armarna och inte det där Adidas märket. Men själv klart vägrade jag att köpa den i stället.

Och om du verkligen vill ha den där tröjan, så köp den även om du inte riktigt har råd! Och om du har råd så absolut köp mycket märkes kläder, för det är du värld om du har dom pengarna. Men tjata inte på dina föräldrar om att få mer pengar när dina egna är slut för att du måste ha märkes kläder! Det är inte värt det då,,, jag lovar!

Tänkte avsluta med att säga att jag hur gärna som helst skulle vilja ha råd att bara handla märkes kläder, men så är det tyvärr inte så måste fixa kläderna på annat sätt!!

 

Sen tänkte jag bara tipsa om en sida som heter toppmode.se, där finns det sjukt mycket snygga kläder om man inte orkar/hinner gå och shoppa i butik!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0