Billigt Mode

Jag älskar mode. Jag älskar att kolla i min garderob och få stå och fundera ut riktigt noggrant var jag vill ha på mig just idag eller till just den här festen. Jag älskar att tänka mig in i vad som kommer hända under dagen eller kvällen och där efter välja vad som passar till just de evenemanget. Jag älskar att komma hem efter en hel dag och må så sjukt bra bara för man känner att sina kläder har passat in under dagen, dom har passat in till de humör man varit på, till vädret som varit och till stämningen det varit i klassen. Jag älskar att komma hem sent på kvällen efter en hel lång fest och ställa sig framför spegeln och titta på sig själv och se att kläderna nog sitter ännu bättre nu än när man åkte hemifrån. Jag älskar att sitta på nätet och kolla på kläder, sätta ihop olika stilar och komma på vilken stil jag själv skulle vilja ha under dem närmaste veckorna eller månaderna. Jag älskar att se vad andra har valt att ha på sig till olika evenemang, kolla på vad jag skulle gjort bättre eller sämre och jag skulle haft den där tröjan från H&M på mig idag. Jag älskar att kolla på folk och se vad dom har valt för stil. Det avspeglar så mycket vem den som person är just nu och hur den personen mår och känner om sitt liv just nu!

Det finns många människor som tycker det är onödigt att lägga ner pengar på dyra kläder som man bara använder under en vinter och sen när våren närmar sig så slänger man dom kläderna. Jag kan säga att jag delvis är en sådan person. Jag använder gärna kläder så mycket som möjligt, men det är otroligt roligt att kolla i katalogerna som kommer hem och bestämma jag ska se ut under den närmsta tiden. Dock blir de sjukt dyrt om man ska byta garderob varje gång det kommer ut nya kläder i butiken men det är bara att matcha linnet från sommaren med en annan lite varmare kofta eller andra accessoarer som passar in till skolstarten under hösten.
Det krävs troligen mer jobb att sätta ihop ett bra klädval där allt är från butiker som H&M än om du skulle kollat på en känd modebloggares hemsida och köpt precis den tröjan, precis dom jeansen som är jätte dyra men det ser ju så bra ut på henne så då ser de ju bra ut på mig, eller hur?
Jag tycker att du absolut ska ta hjälp av mode bloggare/kändisar/mode tidningar och alla möjliga källor för att välja kläder. Men du ska inte kopiera något klädval, utan du ska själv välja och sätta ihop dina kläder. Det kanske känns svårt i början men efter ett par veckor blir de lättare och till slut blir de riktigt lätt! Och jag lovar att det är mycket roligare att få komplimanger för dina kläder om de är du som har valt dom.

Av: Maja Furugård

Här i min blogg(www.majafurugard.blogg.se) kommer jag tipsa om billigt mode och skriva tankar och tips till de Outfit:s jag lägger ut. Det kan vara en källa att (som tidningar, kändisar m.m) hitta sin personliga stil från, eller bara en rolig grej att läsa om. Ni bestämmer!




Och snälla kopiera inte det här!!! För jag har verkligen jobbat hårt med texten!
Kram på er! Och glöm inte att kommentera om vad ni tycker!


Kommentarer
Postat av: Lina

Bra inlägg Maja! Tycker ungefär samma sak som dej! <3

2011-08-31 @ 18:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0